Matematika inak

 

mat

Aj matematika sa môže stať obľúbeným predmetom detí. V I.A sa  ju deti učia princípom Hejného matematiky pomocou rôznych aktivít, hier a zážitkov. Patrí k nim aj učenie vonku.

Jedno krásne dopoludnie nám učenie vonku spríjemňovalo hrejivé jesenné slniečko. Príroda poskytuje dostatok materiálu, priestoru a podnetov pre učenie. A deti to patrične aj využili.

Pod stromom a v okolí školského dvora si nazbierali šišky, listy, konáriky,  kamienky a hurá, mohli začať pracovať! Tvorili skupiny prvkov s rôznym počtom podľa daných číslic. Pracovali v skupinách, čo ich len posúva k vzájomnej spolupráci a rešpektu. Úžasné bolo sledovať ich pri voľbe kapitána, kde v jednej skupine pristúpili aj k hre „Kameň, papier, nožnice“ a výsledok všetci v danej skupine rešpektovali 😊.

Keďže sa deti učili čítať číslicu 6 a určovať jej počet, na záver sme si nakreslili také „šestkové“ slniečko. Každý jeho lúč zdobili prírodninami alebo iným pracovným materiálom vždy s počtom prvkov šesť. To, že niektoré lúče mali iný počet ozdôb, bol len bonus pre uvedomenie si daného počtu a deti krásne dokázali pracovať s chybou. Chybu sa učia brať ako kamarátku, ktorá ich posúva ďalej a na nej sa učia.

Počas zážitkového učenia vonku bolo podporované samostatné uvažovanie detí a vedomosti boli odovzdávané na základe vlastných zážitkov.

Efektivita zážitku deťom ponúkala viacrozmerné uchopenie danej problematiky v porovnaní s tradičnou frontálnou výučbou. Navyše si deti dokážu lepšie zapamätať nové informácie, a to vďaka zapojeniu viacerých zmyslov a emócií.

 

                                                                                                                            Mgr. Miriam Pániková

Galéria